fredag 16 juli 2021

Fisktärnorna i sommarkvällen...

Efter gårdagens tryckande värme var kvällen och kvällsljuset bedårande. I mitt tycke blev gårdagskvällen till en sådan där fin sommarkväll som det går att längta tillbaka till i vinter, då det är mörkt och temperaturerna är på minusskalan istället. I det underbara kvällsljuset passade jag på att fotografera de fina fisktärnorna som flög runt över det lugna havet och letade mat, samtidigt som de kivades med varandra.

Jag fick även tillfälle att för första gången träffa en följare här på bloggen, fotografen Lena Folcke och prata lite. Vi hade mycket intressant att prata om och diskutera, hoppas på att vi snart ses igen och kan prata vidare.

Här är följer några bilder från gårdagskvällens underbara möte med fisktärnorna...






2 kommentarer:

Lena sa...

Det var verkligen roligt att få träffas, och jag hoppas givetvis att det blir fler gånger för visst finns det mycket att diskutera och filosofera kring när det gäller fotografi och allt runt det.

Mårten Lundgren sa...

Tack för din kommentar Lena! 😊👍
Ja, jag hoppas på detsamma, att vi ses fler gånger. Vi hade väldigt mycket att prata om och jag tror vi utan problem kan prata och filosofera vidare kring fotografi och sannolikt mycket annat. Återigen, roligt att ses och tack för din kommentar här på bloggen. 😊🙏