fredag 19 juni 2015

Rådjuret i den ljumma sommarkvällen

Idag är det midsommar, den dag i almanackan som vi kanske mest förknippar med sol och värme, kanske rent av sommarens höjdpunkt och mest "somriga" dag?!

För några dagar sedan hade jag ett fantastiskt fint möte med en rådjursget. Det var en lugn och ljummen kväll, så där som det bara kan vara på sommaren. Kvällens sista strålar lysta över ängen mot mig, där jag satt och plötsligt kom hon gående över ängen som en mörk silhuett mot det starka ljuset, tuggandes på en maskros. En fantastisk syn som jag inte alls har svårt att tänka tillbaka till och uppleva igen, om jag bara sluter mina ögon och tänker mig tillbaka.

Även om sommaren bara har börjat, så tror jag att detta nog kommer att bli mitt vackraste sommarminne från 2015. Därför tänkte jag att det passar bra att visa fram dessa bilder just idag och även passa på att önska er alla läsare en riktigt glad midsommar!






8 kommentarer:

Terje sa...

Njuter hejdlöst av dessa bilder! Särskilt de tre första är fullkomligt underbara. :)

Mårten Lundgren sa...

Oj, stort tack Terje för din fina kommentar, den betyder väldigt mycket för mig ska du veta! ;)

Gustav Rappestad sa...

Underbart Mårten! Oj så fina bilder... fantiserar om hur det måste ha känts att göra bilderna... tiden som står stilla, tystnaden, stillheten. Ljuvligt!

Erik Mofjell sa...

Smaskens säger jag bara! Riktigt, riktigt fint. Den andra bilden fastnar jag särskilt för. Den är så väl komponerad med tredjedelsregeln och allt vad det nu heter. Och ljuset som skapar en aura kring djuret.
//Erik

Mårten Lundgren sa...

Stort tack för din kommentar Erik och det glädjer mig verkligen att du gillar bilden! ;)

Mårten Lundgren sa...

Ett stort tack för din fina kommentar Gustav! ;)
Ja, det var trevligt att få göra dessa bilderna, speciellt upplevelsen tror jag. Att få betrakta det vackra rådjuret i det varma solljuset.

Malin Ellisdotter Hellesø sa...

Ett ord; magiskt.

Mårten Lundgren sa...

OJ!
Stort tack för det ordet och din kommentar! ;)