onsdag 24 juni 2015

Platserna för rådjursmötena

Det kan tyckas att rådjursmötena är lika varandra, men det är de inte. De är faktiskt unika!
Inte minst platserna att få möta rådjuren skiljer sig åt i en region stor som Kolmården. För mig är rådjuren ett speciellt väsen, som gärna visar sig då det börjar att skymma på kvällarna. Ett väsen från den djupa skogen, vars silhuett kan ses i skogsbrynet, fälten, ängarna, åkrarna, hagarna, vallarna etc. Det är vid dessa möten som jag finner den där känslan av vildmark och fridfullhet, som jag tycker så mycket om...






4 kommentarer:

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Fina bilder där du fångat rådjuren fint i sina rätta miljöer.

Mårten Lundgren sa...

Tack så mycket Jan-Olov!
Det glädjer mig verkligen att du gillar bilderna på rådjuren. ;)

Gustav sa...

Din sista bild föll mig i smaken :) Något med konturerna som lyfter fram rådjuret mot den ljusa växtligheten, med de gula blommorna.

Mårten Lundgren sa...

Tack Gustav!
Det är oftast så här man upptäcker rådjuret... konturerna i den ljusa växtligheten.