måndag 22 juni 2015

Midsommardagsutflykten

Midsommardagen tillbringade jag tillsammans med familj och vänner i djupt inne i Kolmårdsskogen, Orrkojgölens naturreservat närmare bestämt. Ett reservat fyllt av små gölar och sumpmarker, omringat av en kuperad tallskog. Vädret hade såklart kunnat varit bättre, med tanke på allt regn vi fick på oss. Men istället gav det softade ljuset ett fint tillfälle att göra bilder i svartvitt.

Skogen bjöd inte bara på möten med spännande väsen, fåglar som ängspiplärka och sädesärla, utan också en hel del knottbett. När jag väl hemma tittade mig i spegeln, hade jag som stora röda utslag i ansiktet och på händerna.







6 kommentarer:

Hannes Theander sa...

Fina bilder Mårten! Roligt att ha varit på samma plats, men ändå kommit hem med så olika bilder. Fotade båda näckrosor, men med rätt så olika bildspråk.

Mårten Lundgren sa...

Tack för din kommentar Hannes och vad roligt att du gillar bilderna på.
Ja, visst är det spännande att se andras bilder från en utflykt och trots att de ändå är från samma plats!?

Gustav Rappestad sa...

Tack för en fin dag, trots mygg och knott :) Den femte bilden tycker jag var särskilt annorlunda och spännande!

Mårten Lundgren sa...

Tack själv Gustav och vad kul att du gillade den femte bilden... ;)

Malin Ellisdotter Hellesø sa...

Jag tror att jag fastnar mest för "Mötet" (den första bilden) som är fantastiskt bra... varelserna som söker sig mot varandra. Det finns mycket att se och det är en bra helhet i hela bilden. Upprepningarna. Mycket bra bild!

Håller också med Gustav angående femte bilden.

Mårten Lundgren sa...

Tack så mycket Malin!
Ja, det är gott om väsen på den här platsen ute i Kolmårdsskogen. Det var verkligen som två skogsväsen som rörde sig mot varandra, precis som du skriver. Kul att du gillade den så mycket! ;)