lördag 6 juni 2015

En glad överraskning

Härom kvällen var jag ute i den ljumma försommarkvällen, för att titta till läget med rådjuren precis här i närheten där jag bor. Det tog inte alls lång tid innan jag stötte på en rådjursget som stod ute på ett fält. Men, vad är det hon döljer tänkte jag...
Plötsligt kröp det fram ett litet kid ur gräset och ställde sig precis intill geten. Årets små rådjurskid har äntligen anlänt...

Kvällen blev naturligtvis lång för mig. Jag var, på hänsynsfullt avstånd, tvungen att uppleva detta skådespel, med det lilla kidet som strosade efter sin mamma på fältet belyst av dagens sista solljus. Detta är ett skådespel som jag upplevt ett par år i rad nu och som jag aldrig någonsin kan tröttna på. Det är så underbart vackert!






4 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvliga bilder! Janne W

Mårten Lundgren sa...

Tack för kommentaren Janne och vad glad jag blir att du gillar bilderna. =)

Gustav sa...

Gripande text och bild. Rågeten, ständigt spanade omkring sig, vaksam efter faror... och det lilla kidet, det sköra, som söker sig till mor, trygghet, beskydd. Håller med, det är vackert och mycket tänkvärt!

Mårten Lundgren sa...

Visst är det vackert, jag håller med dig!?
Är tacksam att få ha upplevt detta ett par år nu. Tack för din kommentar Gustav! ;)