söndag 14 juni 2015

Närgånget rävmöte

I fredags kväll hade jag turen att på mycket nära håll kunna uppleva och göra mina bilder på en räv. Det var konstigt, för räven var inte ett dugg skygg och la sig i diket, strax intill där jag satt på grusvägen. Jag hade goda möjligheter att få göra väldigt nära bilder på räven, där den lade i gräset strax intill mig. Efter ett tag hörde den ett ljud inifrån det höga gräset och blev tvungen att lämna mig. En sista härlig blick från räven fick jag innan den hoppade vidare i det höga gräset.

Detta var ett fantastiskt möte som jag aldrig kommer att glömma. Önskar att fler kunde få komma naturen så här nära och uppleva detta.











Sist men inte minst vill jag även visa några bilder som min fru gjorde på mig och räven.



8 kommentarer:

Terje sa...

Härligt Mårten, och vilket möte! :)
Ett möte att minnas resten av livet, jag lovar.

Mårten Lundgren sa...

Tack för att din kommentar Terje! =)
Det var ett helt fantastiskt möte som jag helt klart kommer att bära med mig resten av livet, ingen tvekan.

Hannes Theander sa...

Fin serie! Trean och femman är mina favoriter. Mickel ser riktigt listig ut där. De sista bilderna var också kul. Inte så skygg precis. :-)

Mårten Lundgren sa...

Tack för din kommentar Hannes!
Du har valt de "snälla" bilderna på räven som favoriter du. Ja, visst ser han slug ut på den tredje bilden?!
Jag tyckte att det var roligt att även kunna visa lite andra vinklar från rävmötet. ;)

Hannes Theander sa...

Sant! Bilderna jag pekade på är ju väldigt fina, men exempelvis sex, sjua och åtta är lite mer spännande och nya i uttryckssätt. Håller definitivt med om att man ska pröva nytt! :-)

Mårten Lundgren sa...

Helt klart måste man våga pröva nytt för att komma vidare... ;)

Gustav Rappestad sa...

Stort grattis till ett häftigt möte som resultarat i en verkligt fin bildserie :D Den åttonde bilden tycker jag allra bäst om... en trött, men belåten och njutande räv...?!

Mårten Lundgren sa...

Tack Gustav för både tankar och kommentar!
Ja, visst är räven ett mäktigt och fascinerande djur!?
Jag måste säga att jag fastnar för dess många olika uttryck. Den ser ibland slug ut, ibland trött och ibland farlig osv...