tisdag 2 juni 2015

Den stora bokskogen

I norra Östergötland ligger Sveriges nordligaste bokskog. För alla er som bor i södra Sverige är detta säkert inget speciellt, då det finns bokskogar lite här och var i södra delen av landet. Men här upp i Kolmården är det mest gran- och tallskog och därför känns denna bokskog som något alldeles extra.

Bokskogen har ett speciella ljus som jag tycker är helt unikt och inte kan sluta att fascineras av. Den här bokskogen bjöd även på ett rikt djurliv, så det blev många fina djurmöten, med bland annat spillkråka, bofink och dovhjort. Att vandra runt här i skogen tog verkligen hela dagen, så det hade börjat mörkna, då det blev dags att fara hem igen.











4 kommentarer:

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Här har du lyckats fånga ljuset och den skira grönskan på ett mycket fint sätt!

Mårten Lundgren sa...

Stort tack för din fina kommentar Jan-Olov! =)

Gustav Rappestad sa...

Ja du Mårten, de första bilderna tycker jag rätt och slätt är bedårande! Den första bilden är känslan av Regnaholm personifierad, om du förstår hur jag menar? Kanske är jag färgad av mina egna minnen från platsen, jag vet inte, men jag tycker bilderna är rörande bra och jag har lätt för att beröras av dem. Djurbilderna du visar är fina, men jag ser en än större personlighet i dina skogsbilder, som jag anser blivit något av ett signum, om jag tillåts uttrycka mig på det sättet. Hoppas du också kan se din egen utveckling i detta... :)

Mårten Lundgren sa...

Oj, jag blir rörd av dina fina ord Gustav! =)
Stor tack för den fina kommentaren, den värmer och gör mig riktigt glad ska du vet. Tack själv för trevligt sällskap i bokskogen. ;)