lördag 15 januari 2022

Himlen rockar loss!

Har precis vaknat efter en intensiv natt, där himlen fullständigt rockade loss i gröna och röda färger. Natten blev intensiv på många sätt, inte bara ur bildperspektiv, utan även för att det var första gången i mitt liv som jag fick uppleva ett så intensivt och vackert norrsken. Hem i bilen satt jag bara tyst och fann egentligen inga ord för vad jag precis upplevt. Så otroligt vackert och något jag önskar jag kunde visa er alla, detta måste vara något av det mest otroliga naturfenomen som går att uppleva. Här följer några av nattens bilder...






4 kommentarer:

Terje Hellesø sa...

Härliga norrskensbilder Mårten! 😊

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för dina fina ord om norrskensbilderna Terje! 😊👍🙏

Annica sa...

Åhh, som jag önskade att jag varit mer med i tanken då. Vet inte var tanken var.... vet bara att tanken vaknade för sent och jag missade hela skådespelet. Suck :-((((

Fina bilder Mårten men jag gissar att de är långt ifrån så fina som det var att ha sett det i verkligheten.

Mårten Lundgren sa...

Ja, det var inte långt ifrån att jag också missade detta skådespel. Just denna kväll bjöd på ett skådespel av norrsken som var så starkt att det var nästan mitt uppe på himlavalvet. Jag har aldrig tidigare sett det så starkt innan. Nu är det bara att hoppas att det snart händer igen, för det var så fantastiskt att se detta. Hoppas innerligt att du även får ta del av det vid nästa tillfälle. Håller mina tummar! 😉✊✊
Tusen tack för dina kommentar Annica! 😊