torsdag 20 januari 2022

3001...

Detta blir mitt 3001:e inlägg här på bloggen sedan jag började med den hösten 2013. Till en början blev det inlägg ett par gånger i månaden. Därefter ökade frekvensen till ett par gånger i veckan och nu, de senaste åren har det blivit minst ett inlägg varje dag.

Det har hänt otroligt mycket här på bloggen, allt från berättelser om olika djurmöten, artiklar om bildskapande och inte minst korrespondensen med landshövdingen i Östergötlands län gällande skyddsjakten på varg 2020 och licensjakten på lodjur 2021 och 2022.

För den som tycker det är intressant så kan man här på bloggen även följa min utveckling inom bildskapandet genom att bläddra mellan de olika åren och se hur mitt bildskapande har utvecklats. I somras provade jag exempelvis för första gången att göra bilder på tornseglare i flykt. Ett äventyr jag förknippar med både värme och snabba panoreringar.

På något sätt måste det nu firas att jag har publicerat över 3000 inlägg här på bloggen och det tänkte jag göra genom att presentera 10 helt nya bilder från lite olika händelser det senaste året. Nu blickar vi framåt mot ytterligare 3000 nya spännande inlägg...











2 kommentarer:

Terje sa...

Grattis till firandet! :)
Själv har jag publicerat 8517 inlägg (inte för att skryta).

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för gratulationen Terje! 😊🙏
Ja, jag kan tänka mig att du har lite fler inlägg ja, men du har hållit på lite längre också. Helt klart imponerande antal inlägg du gjort och jag skickar tillbaka ett grattis till dig också, det är som sagt imponerande! 👍😎🥳