söndag 25 oktober 2020

Kolmården i höstfärger...

Naturen är just nu helt fantastiskt underbar. Skogen är som ett potpurri av olika färger. Att vara ute med kameran såhär års är verkligen helt fantastiskt. Ibland har jag svårt att tro att det faktiskt är samma landskap som jag befinner mig i som för några månader sedan.

Med all denna färgprakt kan jag inte låta bli att arbeta med rörlig kamera för att få en mer målerisk touch på bilderna. Jag tycker att det är inte bara är roligt och spännande utan även ger ett vackert resultat som inte är så statiskt.

Här är några bilder från Kolmårdsskogen i sin underbara höstprakt...




2 kommentarer:

Lena sa...

Det är nåt med höstens färgprakt som lockar fram just den där lusten att göra rörliga bilder, jag får själv alltid den känslan när jag är ute såhär års men blir väldigt sällan nöjd med resultatet. Tycker du lyckas så fint att få fram den där känslan av hösten här, gillade speciellt den sista bilden. Och visst är det fantastiskt hur landskapet förändras med årstiderna.

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för fina ord om bilderna Lena, visst är det intressant när landskapet ändrar på sig och hösten innebär ju så mycket fina färger i landskapet tycker jag. Rörlig kamera i bilderna tycker jag förstärker detta och ger en ännu bättre känsla av hur jag upplever denna färgprakt. ;)
Rörlig kamera i bilderna är inte lätt och kräver mycket övande. Jag vill därmed inte hävda att jag är någon expert på det, men när man väl får till det så kan det bli riktigt spännande bilder. =)