söndag 10 maj 2015

Återigen en heldag med Terje Hellesø

Under gårdagen (lördagen den 9/5) hade jag återigen en mycket givande heldag med Terje Hellesø. Den här dagen visades sig, likt tidigare heldagar bli en riktigt fantastisk dag, med många djurmöten och äventyr på olika platser och runt Mullsjöskogarna.

Redan klockan 04:30 mötte jag Terje och vi begav oss ut för att hitta storlom (en önskan från mig, då storlommen är en speciell fågel. Något som ni som besökt min blogg tidigare förmodligen redan vet). Därefter fortsatte vi runt i Mullsjöskogarna och blev stannande vid olika platser både för djurmöten och för att undersöka ödehus. Vi övade bland annat på att fota svartvitt, något jag önskade bli bättre på.

Framåt kvällen hittade vi både rådjur och älgar (trots det dåliga vädret). Älg var också något jag haft önskan om att få se under heldagen. Sammanslaget kunde jag återvända hem mot Norrköping med en riktigt äventyr med mig i "bagaget". Väl hemma somnade jag trött med ett leende på läpparna efter att få ha upplevt allt detta. Stort tack Terje & Malin för att ni gav mig en sådan fin och lärorik dag, det här glömmer jag aldrig!

Läs även om heldagen på Terjes blogg.





















9 kommentarer:

Terje sa...

Tack för en underbart fin dag Mårten! Och vilka bilder du fått fram, från fina djurmöten till personligt bildskapande i svartvitt. :)

Mårten Lundgren sa...

Tack själv Terje!
Ja, det var inga konstigheter att få fram dessa bilder med så bra lärare och förutsättningar. Tack för din kommentar. Jag är som sagt väldigt nöjd med heldagen! ;)

Malin H sa...

Tack själv, Mårten!

Tror du vet vilka bilder som är mina favoriter... Ledtråd; Svartvitt, öde... personligt!

Mårten Lundgren sa...

Hehe, ja detta hade jag nog kunnat gissa utan din ledtråd. ;)
Du ska veta att jag är väldigt glad att du hjälpte mig in i denna tankeprocess och jag är också väldigt glad att jag gjorde dessa bilderna. Jag tyckte faktiskt det var riktigt roligt att arbeta fram dessa. Jag uppskattar verkligen att du tog dig tid att hjälpa mig Malin, det ska du veta! ;)

Tack för din kommentar och att en fin dag!

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

En intensiv dag förstår jag,där du lyckats få till många härliga bilder. Dom i s/v har du verkligen lyckats med!

Mårten Lundgren sa...

Visst var det en intensiv dag med många fina fototillfällen och mycket lärorikt. Roligt att du hittade några bilder som du tycker sticker ut och tack för din kommentar Jan-Olov! ;)

Malin H sa...

:)

Och "my pleasure".

Gustav Rappestad sa...

Oj vad många fina djurmöten under heldagen! Tranans utandning och de två spillkråkorna - vad häftigt! De svartvita bilderna från ödetorpet var riktigt spännande, här syns det att du tänkt till och varit kreativ. Bild tio med händerna och den kusliga mannen i bild sjutton som favoriter. Den sista bilden med älgen bland alla björkarna var också riktigt fin och stämningsfull. Björkar gör sig väldigt fint i svartvitt tycker jag, det ser man här. Vad roligt att få se dina bilder från dagen Mårten! En imponerande samling bilder :)

Mårten Lundgren sa...

Tack för att du delade med dig av dina tankar Gustav. ;)
Kul att du gillade bilderna och tack för de fina orden. De värmer verkligen ska du veta!