onsdag 13 mars 2024

Att göra en tavla...

Djupt inne i skogen finner jag något så oväntat som en en tavla, en målad bild av träd. Någon har monterat denna tavla på ett minst sagt destruktivt sätt. Som vanligt då jag hittar udda saker i skogen blir frågorna många, vem har gjort detta och varför?! Första tanken var att konstnären själv nog inte var så nöjd med sin målning, men mer troligt är nog att den hamnat här i skogen av annan anledning. En sak är dock säker, om någon målat av just detta skogsparti så har de sannerligen misslyckats, då det är olika typer av träd på tavlan och skogen där den nu hänger.

På något sätt tycker jag ändå om installationen och bilden på tavlan med träden och skogen i bakgrunden. Som jag brukar säga lite skämtsamt - skogen har allt!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske är en stamtavla... ;) sorry! Kunde inte låta bli, att ge denna lätt surrealistiska bild den kommentaren.

Mårten Lundgren sa...

Tack Anonym för din kommentar, visst är detta en stamtavla. Det ser jag nu! 😂👍🙏

Anonym sa...

Aaah det gick fort där, glömde namnet. Anonym denna gången var jag, Christer K...

Mårten Lundgren sa...

Aha, då vet jag. Ett stort tack för din mycket fyndiga kommentar Christer! 😊🙏👍