fredag 20 november 2020

Sväng vänster...

Ibland när jag är ute och åker på vägarna i vårt avlånga land får jag se mycket spännande. Då menar jag givetvis inte bara djur och spännande platser, utan även mer vardagliga ting. Plötsligt hajar man till och tänker, vad sjutton var det för något jag såg här egentligen? Ett exempel var här i helgen då jag kom åkandes på en lite mindre väg och fick syn på en mycket märklig trafikskylt. Hur ska man som bilist tänka om man kommer åkandes på den här vägen i mörkret?
Givetvis kunde jag inte låta bli att ta en bild på detta...


4 kommentarer:

Terje sa...

Hehe, vägskyltar kan ibland vara synnerligen ologiska. Riktigt bra upptäckt Mårten! 😁

Lena sa...

He he, jaa du det där med vägskyltar är ju nästan värt ett eget projekt i sig. Det finns så mycket märklig skyltning på sina ställen. Jag tror t o m de hade det som ett återkommande inslag i Landet runt för några år sen där folk fick skicka in bilder på obegripliga sådana.
Kan inte vara kul att komma där en mörk regnig natt om man inte är bekant med trakten men en kul bild blev det, kul och snyggt komponerat.

Mårten Lundgren sa...

Terje, visst är det så, tusen tack för dina ord om bilden! ;)

Mårten Lundgren sa...

Lena - Visst kan det ibland uppstå väldigt märkliga ting kring dessa vägskyltar. De ska på något sätt leda oss rätt i trafiken, men ibland verkar det som att det nästan kan bli tvärt om. Tusen tack för dina tankar om bilden Lena och din kommentar! =)