måndag 23 november 2020

Terje...

Den 1 december klockan 20:00 har dokumentären "Terje" premiär på SVT1. Denna dokumentär handlar inte om någon mindre än min nära vän och mentor i bildskapande Terje Hellesø.

En dokumentär som bland annat handlar om de bildmanipulationerna som Terje gjorde 2011, men också 
om vem han är som fotograf. Enligt min mening är Terje den person med allra skarpast bildseende och bildkunskap som jag någonsin har träffat. Detta är en mycket stark och personlig dokumentär som ni absolut inte får missa!

Dokumentären "Terje" kommer även att finnas på SVT Play från och med den 29 november och är gjord av Andreas H Nilsson och Gustav Hugosson, som har följt och filmat Terje under flera år.


4 kommentarer:

Lena sa...

Detta ser jag verkligen fram emot, jag kommer sitta som klistrad framför datorn den 29:e och jag hoppas att den är bra! Jag har ju väntat sen 2016 på denna då det först yppades en liten blänkare om detta. Ja, så såg jag ju ett och annat bekant ansikte förutom Terjes. Är det nåt du känner till? ;-)

Mårten Lundgren sa...

Lena - det gör jag också! =)
Ja, denna dokumentär tycker jag verkligen att du ska se, då den berättar mycket om Terje och vem han är som person och bildskapare.

Hehe, undrar vem det kan vara som du såg då?! :p
Kan det var en liten tjock skäggig annan fotograf kanske? ;D

Lena sa...

Njaa, jag tänkte på den där skumma figuren som såg ut att kränga objektiv via bakluckeloppis =D

Mårten Lundgren sa...

Lena - Haha, ja visst såg han skum ut! :p
Nej, honom hade jag inte vågat köpa något av. :D :D :D