söndag 29 november 2020

Björkens spretiga kvistar...

Dagen till ära så är det första advent, något som är väl värt att fira med en kopp varm glögg.
Men som om inte det vore nog, du kan från och med idag även gå in på SVTPlay och titta på dokumentären om min nära vän och mentor i bildskapande Terje Hellesø. Missa verkligen inte denna dokumentär!

Länk till dokumentären på SVT Play finns här.

Dagens bild får bli en Terje-inspirerad bild på en björkens spretiga kvistar med en sparvugglefond...


2 kommentarer:

Lena sa...

Passande bild och jag satt redo med kaffet redan halv sex i morse och tittade. Jag gillade hur de byggt upp dokumentären och tyckte också att den gav ett fint porträtt av Terje utifrån det lilla jag vet. Sen kändes det som om den tog slut alldeles för fort, jag hade mer än gärna sett minst en halvtimma till om själva bildskapandet i nutid och Terjes tankar kring det. Kul att du fick vara med på ett hörn också :) Ett litet extra plus för hur de visade relationen mellan Terje och hans pappa och skrattade gott åt det där fenomenet att andra alltid får vänta på en när man är ute med kameran.

Mårten Lundgren sa...

Ja, jag tycker också att det blev en riktigt fin och bra dokumentär. Jag kan tycka precis som du säger, att det hade varit roligt att få med mer av nutiden och kanske ännu mer om hur Terje tänker när han fotograferar. Men som med allt så finns det en begränsning och i det här fallet var det väll de 58 eller 59 minuter man hade. Dokumentärfilmarna valde att klippa på detta sättet och jag tror att det blev bra faktiskt. ;)

Ja, det var roligt att få vara med på ett hörn och som du märkte så har Terje och jag ofta väldigt roligt när vi är ute och fotar. Håller med dig om att det var roligt att få se relationen mellan Terje och hans pappa och fenomenet att andra får vänta känner man som sagt igen mycket väl. Det händer nog alla oss som håller på med bildskapande.

Tack för dina tankar och din kommentar Lena! =)