lördag 25 juli 2020

Platser...

Det finns platser som etsar sig fast, vyer som man var dag ser, när man antingen åker hemifrån eller tillbaka till hemmet. Jag har en sådan plats som jag minns sedan jag var en liten kille. Den här platsen var vid den tiden en stor gård med ett av de allra största växthusen jag har sett i mitt liv (som är i glas då vill säga). Men tiden har gått och idag är det ingen verksamhet kvar här, utan bara en gård, ett hem för de som bor där.

En snörik vinter rasade sedan stora delar av växthuset samman och är idag inte alls så stort. Många skulle säkert tycka att detta är en gård i förfall, själv är jag fascinerad över den population av kungsljus som tagit över här. En helt otroligt fin population har nu vuxit upp här och går att beskåda varje sommar. Så för mig har den här platsen en viktig betydelse, då den nu mer är en del av mina hemmatrakter som jag dagligen passerar. Kungsljusen har blivit som pricken över i, en riktigt härlig och vacker syn...


Inga kommentarer: