torsdag 23 juli 2020

Rådjur i morgondimman...

En dimmig och disig sommarmorgon vandrar en råbock sakta över ett fält och genom den täta dimman. På ett tryggt avstånd stannar han upp och tittar på mig länge. Länge är just ett bra ord som beskriver hur vi tittade på varandra, råbocken på mig och jag på råbocken, men genom min kamera. Sedan sänker han sakta huvudet, tar en bit gräs med munnen och vandrar sedan tuggandes vidare in i den täta dimman. Snart syns han inte längre och kvar är bara jag och ett tomt, dimmigt och grådisigt fält...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Magisk bild och sån känsla. Får mig att tänka på rådjuren i dimma från mitt rumsfönster när jag bodde hemma (det jag berättade om - tranorna och rådjuren). /Malin

Mårten Lundgren sa...

Just det, det kommer jag ihåg att du berättade om. Vilken utsikt du hade! ;)
Tack för din kommentar och dina tankar Malin. ;)