lördag 2 augusti 2014

Storlommen på mitt favoritställe

Fortsätter veckans tema med flera storlomsbilder. Idag tänker jag visa bilder som jag gjort på ett av mina favoritställen för storlom. Kanske ni kommer ihåg ett tidigare inlägg här på bloggen med en bild på ett träd, precis intill en sjö?! (om inte klicka här)
Vid det här stället kommer ofta storlommen och simmar förbi. Jag tycker mycket om att sitta här och vänta och skåda ut över sjön och skogen. I skogarna runt den här sjön har jag även mina rötter. Här i trakterna i en liten skogsstuga föddes min mormors morfar, så den här platsen betyder mycket för mig. Att få sitta här och titta ut över sjön, skogen och se storlommen simma förbi, samtidigt som man vet att rötterna finns här, känns det lite som att få komma hem.













Inga kommentarer: