lördag 9 juli 2022

Plötsligt händer det...

Det är en klar och stilla sommarmorgon då jag kommer åkandes längs grusvägen, påväg ut i skogen för att se om djuren är vakna då jag plötsligt får se något märkligt längre fram längs vägen. Jag vet att jag hinner att tänka - vad är det där för konstigt? Är det något vägarbete här ute i skogen?

När jag kommit ytterligare en bit fram så ser jag att det ser ut som någon som står vid vägen. Men såhär dags brukar det knappast hända, vad konstigt! Väl framme så ser jag att det gamla skogstorpet vaktas av jätte-lika Playmobil-figurer, både riddare och en hockeyspelare. Jag har vid ett tidigare tillfälle stött på dessa här ute i skogen, men blev ändå lika överraskad denna gången som vid första tillfället.

Det är verkligen som jag brukar säga - Skogen har allt, man vet aldrig vad man finner här ute!?

Givetvis kunde jag heller inte låta bli att låta min fru göra ett porträtt på hockeyspelaren och mig.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är ett så himla kul påhitt och extra kul att du tog ett porträtt tillsammans med en av gubbarna. Undrar var i hela friden de kommer ifrån. Jättefina bilder och som sagt, väldigt snopet att hitta mitt i skogen.
//Lena Folcke

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för din kommentar Lena och visst är det ett roligt påhitt, det håller jag helt med dig om. 😊👍

Jag har mina aningar om vart ifrån de kommer. Ja, minst sagt snopet att hitta dessa figurer ute i skogen på det här sättet. Lika snopen denna gången som förra.

Hehe, det gick inte att låta bli att göra ett porträtt med den ena av gubbarna. Det blev min fru som gjorde den bilden... 😉

Terje sa...

Surrealistiskt verkligen, mitt ute i ingenstans får man uppleva något man minst av allt förväntar sig... Hehe! :)

Mårten Lundgren sa...

Hehe, precis det är i skogen det händer som synes. Tusen tack för din kommentar Terje och surrealistiskt, ja det är bara förnamnet! 😊👍