onsdag 25 september 2019

Den oberäkneliga Kolmårdsskogen...

Plötsligt händer det, eller vad är det reklamen för trisslotter brukar säga på TV?
Den här morgonen var verkligen en morgon av detta slaget när något plötsligt bara händer. 


Väl ute i skogen möttes jag av en konstig röd figur med en ölburk i handen. Innan jag såg vad det var där jag kom körande på den lilla skogsvägen hade jag passerat förbi. Vad var det där? Jag var tvungen att nypa mig själv i armen för att veta att jag inte drömde. Är detta verkligen på riktigt, tänkte jag?

Där vid sidan av vägen stod en Playmobil-figur stor som en människa och skålade med mig. Längre upp på samma väg stod det två medeltidsklädda vakter med sköld och dragna svärd. Jag vet att jag hittat många saker och även sett mycket i skogen, men detta tar nog priset tror jag. Ett minne i skogen väl värt att fotografera. Kolmårdsskogen är verkligen oberäknelig!






2 kommentarer:

Lena sa...

Härliga och roliga bilder som väcker så många frågor. Vilken lyckträff att komma förbi just i rätt tillfälle.

Mårten Lundgren sa...

Ja, det var verkligen tur att jag kom förbi precis när detta inträffade. Riktigt spännande och visst väcker detta många frågor?!
Tusen tack för din kommentar Lena! :)