tisdag 13 januari 2015

Den abstrakta skogens många uttryck

För mig är skogen vacker. Dess många uttryck, linjer och oreda skapar mängder av olika motiv. Men det är ändå inte motivet som är det allra viktigaste i bilden för mig, utan känslan och atmosfären som råder i skogsrummet, när jag gör bilden. Att sedan fånga just detta i min bild är det jag vill åstadkomma, när jag fotar. De lite mer abstrakta bilderna får verkligen fantasin att triggas igång. Det brukar hjälpa till att hitta det ljusskygga som rör sig mellan träden, där bakom, i det mörka och dova ljuset...






2 kommentarer:

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Snyggt gjort där nr 4 och 5 blir mina favoriter.

Mårten Lundgren sa...

Stort tack för din kommentar Jan-Olov!
Riktigt kul att du hittade några bilder som du tycker stack ut lite extra. ;)