fredag 9 augusti 2024

En sommardag vid havet...

Idag visar jag fram en bild jag gjorde precis innan vi avslutade vår härliga sommardag vid havet nu i juli månad. Vi begav oss tidigt en ganska halvmulen, men varm dag till havet, för att njuta av havsluften och de varma klipphällarna. Här på de ljumma klipphällarna fick vi uppleva allt från fiskmåsar, fisktärnor, skarvar m.m. till sälar och inte minst ett dopp bland blåstång och sjögräs. Precis när jag gjorde den här bilden började det regna och vi fick snabbt packa ihop alla våra saker för att inte bli genomblöta.

Den här bilden har etsat sig fast på min näthinna och kommer bli den bilden jag tänker tillbaka på när jag i vinter tänker på den härliga sommaren som varit under 2024...


2 kommentarer:

Lena sa...

Tycker mig känna igen den där platsen, ett fint ställe ;-) Hoppas ni haft en riktigt bra sommar.

Mårten Lundgren sa...

Tack så jätte-mycket för din kommentar Lena! 😊👍🙏
Ja, den här platsen tror jag verkligen att du känner igen. En riktigt fin och härlig plats. Precis som jag skrev så kommer den nog bli mitt starkaste minne från denna sommaren. Kommer sent att glömma hur det var att gå här på de av havet polerade klipphällarna barfota. Underbar känsla!

Sommaren har varit riktigt fin och jag hoppas även att din varit det?!