onsdag 21 augusti 2024

Bakom tallbarren...

Bakom en tallgrens barr sitter den skygga stenknäcken och spanar nyfiket på mig. Han följer mig med blicken intensivt och låter sig inte tappa mig ur sikten en bråkdel av en sekund. Givetvis är han både nyfiken och mycket varsam över mig och undrar såklart vad jag är för "filur" som sitter här i skogen. Några knäppande "tick!" hörs från honom där han sitter och spanar. Stenknäcken med sin stora och starka näbb är en riktigt fin fågel, till och med en av mina favoriter. Dessvärre är det inte alltid så lätt att fotografera, men denna gången tycker jag det gick riktigt bra...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande bild på Stenknäcken, fågeln sitter i en fin stolt pose. Ramas in snyggt av grenverket och grädden på moset blir den helt underbara målande bakgrunden...
/Christer K

Mårten Lundgren sa...

Tack så jätte-mycket för din kommentar och dina tankar Christer, de uppskattas verkligen. 😊🙏👍