tisdag 3 december 2019

De sena och ljusa försommarkvällarna...

Det är nu, om bara några dagar som det faktiskt är som allra mörkast!
Det är mörkt på morgonen då det är dags att gå till jobbet och det är mörkt tidigt på eftermiddagen, då det är dags att gå hem från jobbet. Stundtals känns det som vi mer eller mindre den här årstiden lever i ett konstant mörker.

Så när jag tänker tillbaka på hur det var för cirka 6 månader sedan - då det var ljust långt in på kvällen och varmt. Att jag vid tidig kväll kunde ta en promenad i skogen utan problem i avseende till ljuset. Det är något speciellt tycker jag med försommaren och de ljumma, ljusa kvällarna med all fågelsång och allt liv från fåglar och djur.

Även om jag är glad för att vi har alla fyra årstiderna och kan uppleva dessa, så är det något speciellt med våren och försommaren och de långa ljus kvällarna. Jag kan faktiskt inte sticka under stolen att jag längtar efter att vi ska komma dit, vilket vi förr eller senare såklart gör. 

Så med en bild från en ljus och ljum försommarkväll, då jag hade ett fint möte med den lilla svartvita flugsnapparen vill jag få er alla läsare att tänka på denna ljuva tid som snart är tillbaka...

 

3 kommentarer:

Lena sa...

En mycket charmig bild på den snapparen och ett varmt och behagligt ljus absolut. Själv njuter jag i fulla drag av denna mörka årstid så jag borde kanske flytta norrut:)

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Kan bara hålla med...

Mårten Lundgren sa...

Hehe, ja om du vill ha ännu mörkare så. :)
Men å andra sidan så blir det ju mörkt norr ut när det lider mot vår och sedan sommar, då får du flytta tillbaka hit ned. ;)
Roligt att du gillade bilden Lena och ett STORT TACK för din kommentar!