fredag 20 december 2019

Den gamla skogen...

Inget är så rofyllt som ett besök i den äldsta delen av Kolmårdsskogarna. Här finns det fullt med gamla lågor och här är det tätt mellan de gamla granarna.

Om man ger sig tid att sitta här en stund och låta sig känna lugnet och den stillsamma stämningen så förstår man snart varför de gamla skogarna ofta blev hem åt troll, vättar och annat oknytt. Mörkret och den lite olustiga känslan av att vistas här ute bland de gamla träden gör ju att detta är den perfekta platsen för sagoväsen att bo i.

Här är några av mina senaste bilder från den gamla Kolmårdsskogen...




2 kommentarer:

Lena sa...

Vilka underbara bilder, dessa tyckte jag väldigt mycket om. Jag kan hålla med om att det kan infinna sig en smått obehaglig känsla väl på plats men kan ändå inte känna det i dina bilder då jag tycker så mycket om dem.

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för att du delar tankar om bilderna och vad du känner när du ser på dem. Nja, vissa skogar är bara mystiska och man har alltid en känsla av iakttagelse när man befinner sig i dem. Men på något märkligt vis trivs jag ändå att vara här ute. ;)