fredag 17 mars 2023

Inlägg 3500!!!

Idag publicerar jag mitt 3500:e inlägg här på bloggen! Tiden går sannerligen snabbt och det känns inte så avlägset när jag tänker tillbaka på den oktoberdag 2013 då jag gjorde mitt första inlägg här på bloggen. Jag måste även erkänna att jag idag nog fotograferar mer än vad jag någonsin gjort tidigare. Så roligt att bildskapandet inte blivit mindre roligt, utan snarare tvärt om. För varje ny bild jag gör så blir jag bara ännu mer taggad att prova något nytt eller att utveckla bildskapandet vidare. Hur kan jag göra den här bilden ännu bättre?

Dagen till ära så väljer jag att visa fram en ny korpbild, där symboliken med just "framåt i full fart" är tydlig. Den här bilden är jag minst sagt stolt över. Inte heller blev bilden sämre av snöfallet som var just den här dagen, vilket syns i den kolsvarta korpens silhuett. Bilden kom till härom veckan då en korp satt och spanade utanför mitt hus och plötsligt kastade sig i väg. I mina tankar funderar jag redan på hur jag kan utveckla detta vidare och göra nya varianter. Nu tar tar jag ett avstamp och ser fram emot inlägg 4000 och så vidare...


2 kommentarer:

Terje sa...

Varma gratulationer till ditt jubileum här i bloggen! Tiden går snabbt, särskilt när man ska summera vad man gjort - det blir ofta mer än man tror!

En riktigt härlig bild på korpen också! <3

Mårten Lundgren sa...

Ett stort tack för gratulationen här i bloggen! 😊
Ja, det känns lite lätt surrealistiskt att se vad det blivit av den här bloggen, sedan jag startade i oktober 2013. Visst har det blivit mycket och många spännande möten. 👍