måndag 27 december 2021

I drömmarnas värld...

Att ha drömmar, ja det är mänskligt, inte sant?
Men är det bara vi människor som har drömmar eller existerar detta även hos djuren?! Givetvis finns drömmar även hos djuren. Många kan säkert relatera till den lilla kattungen som i sömnen drömmar att hon jagar en mus etc. vilket resulterar i ryckningar eller rörelser med tassarna.

Då jag här hemma har rådjuren precis in på knuten, både sovandes och i vaket tillstånd, så har jag många gånger funderat på vad för tankar som rör sig i deras huvuden när de är på andra sidan fönstret, inte minst då vår blickar möts och jag tittar djupt in i de kolsvarta rådjursögonen. Vad drömmer egentligen ett rådjur om? Kanske drömmer de små kiden om att få träffa en partner, precis som vi själva kan göra?

Det blir många frågor att reflektera och tänka på. En dag då jag hade möjligheten, kunde jag därför inte låta bli att göra en bild för att illustrera just dessa tankar. Här nedan följer resultatet...





4 kommentarer:

Terje Hellesø sa...

Ojojojojoj… 👌👌👌❤️❤️❤️😊😊😊

goran o gigi sa...

Så vackert!

Mårten Lundgren sa...

Terje - tusen tack för alla fina emojis om bilden, det är tydligt att du gillar bilden. STORT TACK för din kommentar! 😊🙏👍

Mårten Lundgren sa...

Göran och Gigi, tack för er kommentar och vad roligt att ni tycker att bilden är vacker! 😊🙏👍