onsdag 24 november 2021

Livets väg...

En bild från dimmig novembermorgon tycker jag så fint symboliserar livets, inte alltid så raka och vackra, väg. När jag nyligen på en begravning hörde psalm 256 av Ylva Eggehorn, fastnade orden "Var inte rädd, det finns en mörklagd hamn, Du ser den inte nu, men färdas dit". Jag tycker att de här orden så himla bra passar till den här bilden. Ord som talar om livet och att vi alla är påväg mot ett och samma mål...


Var inte rädd, det finns ett hemligt tecken
Ett namn som skyddar dig nu när du går
Din ensamhet har stränder in mot ljuset
Var inte rädd, i sanden finns det spår

Han älskar dig och Han väntar dig ikväll
En kväll när du förstår Hans hemlöshet
Och hur Han längtar efter dina steg
Från evighet har Han stämt möte här

Var inte rädd, det finns en mörklagd hamn
Du ser den inte nu, men färdas dit
En dag skall du bekänna högt Hans namn
Hans kärleks frid som ingenting begär

Du är på väg, en dag blir natten vit
En dag och stjärnor växer ur hans famn
Var inte rädd, det finns en mörklagd hamn
Du ser den inte nu, men färdas dit




2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har verkligen gjort en bild och funnit en text till bilden i full symbios. Mycket bra upplevelse av bild och text som berör. Toppen!
/Christer K

Mårten Lundgren sa...

Jag tackar så jätte-mycket för dina fina ord om inlägget Christer. Jag uppskattar verkligen att läsa din kommentar, STORT TACK! 😊👍🙏