onsdag 3 november 2021

Alla dessa ansikten...

Jag kan inte rå för det, de bara finns där när jag tittar!
Plötsligt uppenbarar sig bara ett ansikte, en figur i en sten, en bänk, en mur, ett träd eller vad det nu må vara för någonting blicken landar på. Som ni kanske förstår, så kan jag givetvis inte låta bli att göra "bilden" när jag ser dessa ansikten. För på något mycket märkligt sätt så samlar jag faktiskt på dessa figurer - mina alldeles egna fantasiväsen!

Men, det är å andra sidan alltid lika roligt att hitta dessa figurer, för på något märkligt vis får de mig att förstå att jag faktiskt inte är ensam där ute i skogen, eller på den plats jag befinner mig då dessa figurer uppenbarar sig framför mig.

På något vis tror jag inte att en fotograf, eller bildkreatör skall blunda för dessa väsen, de ger inte bara möjligheten till de mer personliga bilderna, näring åt det kreativa tänkandet, utan de har även fått mig att förstå att foto är betydligt större än de vilda djuren och de vackra stora landskapen. Då jag i bildögonblicket faktiskt bestämmer hur dessa figurer/väsen ska se ut och gestaltas, så väljer jag att fortsätta se och fota dessa väsen, de är praktiskt taget en liten bit av mig själv...












5 kommentarer:

Lena sa...

Så hög igenkänning på det här inlägget, alla dessa ansikten och figurer som uppenbarar sig när man är ute i naturen, eller för all del i staden också. Som om de vill en något, tala om att det finns något bortom det uppenbara. Jättehärliga ansikten du fångat, eller visat sig för dig här. Gillar dem skarpt och jag kan inte heller låta bli att försöka fånga dem när de dyker upp :)

Lena sa...

P.S. Den där bokgubbben känner jag igen :) D.S.

Terje sa...

Ojoj, vilken fantastisk artikel! Underbara bilder! 👌👌👌

Mårten Lundgren sa...

Lena - Ja, visst vill de något dessa ansikten. De vill givetvis ge sig tillkänna och för oss fotografer är det bara ett måste att få göra bilden på dem. 😉
Roligt att läsa att du gillar bilderna. STORT TACK för att du tog dig tid att skriva en kommentar Lena! 😊

PS: Ja, just det jag misstänkte att du nog skulle känna igen bokgubbarna... 😉👍🙏

Mårten Lundgren sa...

Terje - Ett jätte-tack för din kommentar, den uppskattas mycket! 😊👍🙏