onsdag 1 april 2020

Havsörnen som inte fick vara i fred...

Dessa örnar är så mäktigt att få möte och studera. Här en bild från ett av mina senaste möten, där havsörnen inte alls fick vara i fred. Det var hela tiden kråkor, kajor och korpar som var och trakasserade örnen, genom att dra den i fjädrarna eller göra skenanfall mot henne.

Slutligen blev havsörnen trött på läget och vek ut sina enorma vingar och gled därifrån. Alltid lika mäktigt och respektingivande när man ser hur stora de faktiskt är...




4 kommentarer:

Lena sa...

Spännande att du fått med kråkor, kajor och korpar som helt klart ger en bild av hur stora dessa örnar är vilket utan något att jämföra med är ganska svårt att få någon riktig uppfattning om. Jag menar de övriga är ju inga småfåglar de heller. Inte visste jag att de samarbetade för att skrämma iväg andra inkräktare heller. Kul att få lära sig något nytt och självfallet fint att se dina fina bilder.
P.S. Jag har sett att inte alla av mina kommentarer går fram, och det verkar vara slumpartat vilka som försvinner och vilka som blir kvar. D.S.

Mårten Lundgren sa...

Tack så mycket Lena för din kommentar. Visst är det ibland svårt att få en uppfattning om storlekar på saker och ting, i jämförelse mot andra ting. Jag tyckte även att det var roligt att få med kråkorna i bilden för att illustrera havsörnens och kråkans/kråkornas interaktion. :)

Vad märkligt med dina kommentarer Lena. Jag har inte sett några fler kommenterar från dig än de jag godkänt och publicerat så här långt. Tusen tack i alla fall för att du kommenterar och tittar på mina bilder! ;)

Lena sa...

Jag har haft samma problem med alla bloggerbloggar sen en tid tillbaka. Gustav gjorde nån ändring i sina inställningar tror jag och då fungerade det bättre. Jag hade bl a kommenterat den svartvita bilden på haren, de svartvita isbilderna och de hungriga gräsänderna.

Mårten Lundgren sa...

Hej Lena,
Jag har nu ändrat från att kommentarerna skall vara inbakad i sidan till att visas i pop-up-fönster. Det verkar råda bot på problemet enligt Google. Hoppas att det gör det även för dig. Du får gärna prova och återkomma med info om du tycker att detta fungerar bättre. Stort tack för din återkoppling Lena! :)