tisdag 30 december 2014

Isbilder

Jag bestämde mig snabbt efter att ha läst inlägget på fotografen Terje Hellesøs blogg om att fota vintermotiv, att jag skulle försöka följa hans tips. Att göra bilder på is var något som kändes lockande och nytt, då jag aldrig provat detta tidigare. Julledigheten kändes som en perfekt tid för detta, precis som Terje skrev i sitt inlägg. Problemet var bara att det inte fanns någon is för att göra några bilder på. Men så kom plötsligt kylan och isarna la sig på sjöarna här i Kolmårdsskogarna. Direkt efter julhelgen kunde jag därmed sätta igång med att börja göra mina isbilder.














8 kommentarer:

Gustav Rappestad sa...

Många tjusiga bilder blev det tycker jag :) Fastnar lite särskilt vid bild fem med de små bubblorna, den höga svärtan och de många kurviga linjer som blicken får följa runt i bilden. En kall och kylslagen känsla tycker jag att du förmedlar med den :) Några av iskristallerna du hittat har fantastiska former. Hoppas att jag får se sådana under januari!

Hannes Theander sa...

Fin serie! Spännande att is och snö kan se så olika ut.

Mårten Lundgren sa...

Tack för din fina kommentar Gustav och vad kul att du hittat en bild som du tycker står ut lite extra. Jag hoppas också att du ska få se lite vackra iskristaller under januari månad, det är fantastiskt roligt att fånga dessa på bild. :)

Mårten Lundgren sa...

Tack för din kommentar Hannes, visst är det spännande! :)

Terje sa...

Härliga bilder Mårten, och tack för de fina orden! :)
Vill passa på att önska dig och A:na ett Riktigt Gott Nytt År också. :)

Joakim stenqvist sa...

Fina bilder Mårten. Bilder som man titta länge på och hela tiden hitta nya motiv.

Mårten Lundgren sa...

Vad roligt att du gillar bilderna som du inspirerat till Terje! :)
Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar. Det uppskattar jag verkligen.
Gott Nytt År på dig också. Glöm inte att hälsa så mycket!

Mårten Lundgren sa...

Visst är det som du skriver Jocke, att man hela tiden kan titta efter nya detaljer i bilderna. Det håller jag med dig om. Tack för din kommentar! :)