lördag 1 juni 2024

Ute på myren...

När jag närmare mig den lilla myren hör jag ett välbekant "pinglande" ljud. Till en början förstår jag inte riktigt, men inser att detta inte kan vara något annat än sidensvansar, men vart då? Jag ser mig omkring, men ser bara tallskog runt mig. När jag lyfter kikaren och söker med den över myren så er jag att långt där ute att ett gäng med sidensvansar slagit sig ned i toppen på en hög björk. Framför den står ett gäng martallar och vaktar, vackert! Sannolikt finns där ute något bestånd av enbuskar som har bär. Vilket härligt möte!


2 kommentarer:

Lena sa...

Hej Mårten!

Det var länge sen jag skrev nåt här även om jag "håller koll". Jag vet att det är ännu längre sen jag fick din almanacka och vill tacka för den (bättre sent den aldrig?).

Skyller på glömska i kombination med sjukdom!

Sen tycker jag att detta är en alldeles fantastiskt fin bild!

//Lena

Mårten Lundgren sa...

Hej Lena,
Tack för att du hör av dig. Det var länge sedan du skrev en kommentar i bloggen, men nu kom det en och jag blev verkligen väldigt glad för den. 😊🙏

Du behöver absolut inte förklara dig, jag förstår att "livet" ibland kan komma i mellan och annat vara viktigare än att skriva en kommentar i min blogg. Så det är absolut ingen fara! 😊

Roligt att läsa att du tycker om bilden på sidensvansarna som satt här ute på myren. Återigen, ett stort tack för din kommentar. Må så gott och ta hand om dig!