fredag 10 februari 2023

Älgmöte på bergknallen i solskenet...

Oftast då jag möter älgarna ute i skogen/vildmarken, så är det under dygnets allra första ljusa timmar, ibland kanske till och med innan ljuset har infunnit sig. Men givetvis finns det undantag, som den här morgonen, då förmiddagen började närma sig lunch, innan jag lyckades få till mitt älgmöte. Alla älgar är helt klart inte morgonpigga, utan väljer att röra sig även långt efter att det blivit ljust ute.

Då jag mötte jägarna i skogen så förstod jag att älgarna inte var kvar i den delen av skogen. Jag begav mig därför till en helt andra sidan skogen och mycket riktigt. Där på en bergknalle stod denna vackra älgko och solade sig i den varma förmiddagssolen. Hon var inte det minsta brydd över min närvaro, utan stod så lugnt och spanade när jag gjorde bilden. Ett stort tack till jägarna som motade älgen till den här delen av skogen och den här solbelysta bergsknallen...


Inga kommentarer: