tisdag 2 februari 2021

Highland cattle...

Det händer ibland när jag är ute på vägarna och åker att jag får stanna till eftersom att jag hittat något spännande som jag vill studera noggrannare eller kanske till och med göra bilder på. En höstdag då jag var ute och åkte på en liten väg i Östergötland så fann jag en gård med höglandsboskap som gick och betade i hagar längs vägen.

Givetvis kunde jag inte låta bli att stanna vid först bästa tillfälle för att studera dessa fascinerande djur mer noggrant. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att göra några bilder på dessa Highland cattle boskap då de helt klart fångade mitt intresse.

Även om dessa boskap främst förknippas med höglandet i Skottland så såg de på något märkligt sätt ut att tillhöra landskapet här där de gick och betade. Jag blev som sagt mycket tagen av deras starka uttryck och fascineras än i dag över dem. Här följer några bilder från mötet med Highland cattle...







4 kommentarer:

Susanne sa...

Dom är verkligen riktiga skönheter, den där rasen. Som du dessutom fotat så himmelens snyggt!

Mårten Lundgren sa...

Ja visst är de vackra!? 😉
Tusen tack för din kommentar och vad roligt att du tycker att bilderna är snygga Susanne! ☺️

Lena sa...

Åhhh jag älskar dessa långhåriga kor, tycker deras lugg får dem att se både oskyldiga och luriga ut på samma gång. Bilden där en av dem kikar fram bakom knuten är otroligt härlig men jag gillar verkligen alla bilderna. Är lite avundsjuk nu när du fått komma så nära :D

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för fina ord om bilderna Lena! ;)
Ja, jag kunde inte låta bli att stanna och titta på dessa fascinerande djur. Roligt att du gillar bilderna! =)