tisdag 9 februari 2021

Brahehus i skymningen...

Jag vet inte hur många gånger jag har passerat Brahehus och tänkt att där måste jag stanna och fotografera någon gång. Men av någon outgrundlig anledning så har det aldrig blivit så. Men så en vinterdag så var det äntligen dags. Då jag passerade i skymningen kunde jag inte motstå att stanna i det underbara skymningsljuset för att göra lite bilder.

Brahehus har egentligen ända sedan jag varit en liten pojke fascinerat mig. På alla resor söder ut så har det alltid varit en milsten och en plats att blicka ut över när bilen passerar. Redan som liten utforskade jag ruinen grundligt. Att återvända den här dagen var därför spännande då jag såg platsen med lite nya ögon, även om många starka minnen också väcktes till liv. Här kommer några bilder som jag gjorde i det sista skymningsljuset vid Brahehus.







4 kommentarer:

Terje sa...

Härliga bilder från en underbar plats!

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för fina ord om bilderna Terje!
Visst är detta en underbar plats som sätter igång tankarna rejält. ;)

Lena sa...

Detta ställe slutar aldrig att fascinera trots alla gånger man stannat till eller åkt förbi där. Fina bilder och jag gillade bild tre lite extra mycket med den vita snön i förgrunden, mycket snyggt. Du hade verklig tur med alla vackra skiftningar på himlen också som går igen i billyktornas avtryck. Kanonbilder helt enkelt.

Mårten Lundgren sa...

Tack så jätte-mycket för fina ord om inlägget och bilderna! ;)
Visst, är detta en fascinerande plats och det går verkligen inte att låta bli att stanna och titta lite, läget är ju helt fantastiskt! =)