onsdag 27 maj 2020

Sällsamt möte med skogens konung...

Innan sista ljuset försvann denna fina majkväll skulle jag få uppleva en fantastisk sällsamt och vackert älgmöte i Mullsjöskogarna. 

Jag tror att det är just sådana här möten som gör att jag längtar efter nästa möte och nästa möte och sedan nästa möte och så vidare. Att för en kort stund släppa allt annat och bara vara just där och då, stå öga mot öga med skogens konung är något speciellt och något som jag sannolikt aldrig kommer att få nog av...




4 kommentarer:

Susanne sa...

Men Åhhhh vilka otroligt vackra bilder och vilket möte!! Förstår precis det du skriver om att man vill ha dessa möten om och om och om igen. Det är en sån speciell känsla. Jag har dock tyvärr inte haft turen med just älg men har ju haft magiska möten med Lappugglan och det blir som ett beroende.
Ljuvligt inlägg!!

Mårten Lundgren sa...

Ja, jag förstår att även möte med lappugglan kan bli beroendeframkallande. Riktigt fina ugglor, med speciellt uttryck. ;)

Roligt att du gillade känslan i bilderna Susanne. Tusen tack för din kommentar! =)

Terje sa...

Glömmer aldrig detta fina skymningsmöte som vi hade Mårten! Härliga bilder du också fick! :)

Mårten Lundgren sa...

Terje - nej, det går nog inte att glömma det här mötet. Så fint var det och jag kan bara hålla med dig, det blev något speciellt där i skymningen. Roligt att höra att du tycker att mina bilder blev bra! ;)