tisdag 12 november 2019

Tiveden, en riktigt spännande skog...

Tidigt i höstas gjorde jag min första resa till Tivedens nationalpark. En skog, en plats jag mycket troligt kommer att besöka flera gånger igen. Skogen var riktigt spännande och det var inga som helst problem att skapa bilder i de kuperade och väldiga skogssalarna, då fantasin sattes igång så fort jag satte mina ben utanför bildörren. Här följer några bilder från mitt första besök i en av landets många fantastiska nationalparker...











4 kommentarer:

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Härligt ställe att besöka där man inte direkt behöver leta efter bildmöjligheter...rätt krävande terräng på vissa ställen som kan vara en utmaning.

Lena sa...

Vilka bilder, så många underbara landskap du fångat och visst är Tivedskogarna vackra. Kul bild på skummet (näst sista bilden), som en liten fågelunge i boet :)

Mårten Lundgren sa...

Tack så mycket för din kommentar Jan-Olov! :)
Visst är det en plats full av möjligheter för bilder. Ändå känner jag mig på något sätt ändå hemma i skogen, då mycket är väldigt likt Kolmårdsskogen.
Jag har förstått att det finns områden som är väldigt krävande terräng på. Vid detta besök undvek jag dock dessa ställen. Kanske blir det nästa gång?!

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för fina ord om bilderna på Tivedenskogarna Lena och för att du tog dig tid att lämna en kommentar till inlägget. ;)
Visst var det vackert här och vad roligt att du såg fågelungen i boet i bild 9.