fredag 29 november 2019

Skogens alla uttryck...

Skog, skog och skog!
Skogen har många uttryck. Jag tror aldrig att jag tröttnar på att fota just detta.


I det här inlägget följer nio bilder som jag samlat under det gångna året. Bilder som visar några av skogens breda uttrycksfullhet, beroende på plats och årstid.

Att få uppleva allt detta är något som berikar och även ger en förståelse för hur viktig skogen egentligen är. Inte bara för oss människor, utan såklart även för djuren som bor där.

Själv hämtar jag min kraft genom att vara här ute och uppleva allt detta. Så mitt råd är att du tar vara på skogen och försöker att uppleva alla dess uttryck, så ska du få se när du också blir "skogstokig", precis som jag...










2 kommentarer:

Lena sa...

Ja skogen är verkligen fantastisk och mångfacetterad, alltid lika spännande att ge sig in på nån stig någonstans. Du har verkligen fångat den i olika skepnader. Mycket fina bilder att sjunka in i och njuta.

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack Lena för dina tankar och ord om bilderna på skogens alla uttryck!
Visst är det spännande att vara i skogen, kan bara hålla med. ;)