lördag 4 februari 2017

En nyfiken liten tofsmes från Kolmårdsskogen...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Skön bild på skogspunkaren. En av mina favoriter för jus dess ibland konstiga beteende och oräddhet. Iaf dem jag träffat på. Hur de just som denna kommer nära och verkar nyfiken vem är du. Eller ibland flyger rätt emot och viker av i sista stund och paserar på någon decimeters avstånd. Har landat två gånger på mitt huvud.
Och din bild speglar dessa speciella skogsfåglar.
/Christer K

Mårten Lundgren sa...

Hehe, skogspunkare var ett bra namn på denna lilla fågel. En fågel som jag faktiskt uppfattat som relativt skygg, men med stark karaktär ger du en helt annorlunda beskrivning av. Spännande!
Ett möte där den hade landat på mitt huvud hade jag ju antagligen svimmat efter, då detta är en av mina absoluta favoriter ute i skogen. ;)

STORT tack Christer för att du delar dina upplevelser och tankar och tofsmesen och även att du tog dig tid att skriva denna kommentar på mitt inlägg här på bloggen.
Må väl!