onsdag 11 februari 2015

Den konstiga grantoppen

Men vilken konstig topp den där granen har, var min första tanke när jag vände mig om och såg att den ena av de väldiga granarna, precis bakom mig hade en liten boll högst upp i toppen. Även om just den här sparvugglan var mer reserverad och inte lika nyfiken som de tidigare sparvugglorna jag mött, så var det helt fantastiskt att få möta sparvugglan så här på eftermiddagen, då det fortfarande var ljust ute. Sparvugglan har blivit en favorit, vilket litet sött "troll" det här är. När jag ser den, både på bild och i verkligheten kan jag bara inte låta bli att le...








4 kommentarer:

Gustav Rappestad sa...

Håller verkligen med dig Mårten, man blir glad av sparvugglan :) Din andra bild tycker jag allra tydligast förmedlar detta, den konstiga grantoppen, hur den tronar på toppen, men genom sin litenhet främst väcker ett förunderligt leende. Härligt med ännu ett möte, börjar bli en stående bekantskap för din del :)

Mårten Lundgren sa...

Visst blir man glad av sparvugglan! ;)
Jepp, jag har haft tur som har fått möta detta lilla troll så många gånger. Stort tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar Gustav!

Malin H sa...

Hahaha... jag skrattar av titeln och av igenkänningsfaktorn... Terje har ju också (som du nog redan vet) bilder på sparvuggla som sitter så här i en grantopp. Vi var ute och åkte (då vi hade bil) och så ser jag plötsligt en "klump" uppe på en grantopp, jag undrade så klart till Terje om han såg vad det var för nåt... gissa om han blev glad. Jag både filmade och fotograferade den själv - som icke naturfotograf. :)) Men det ser onekligen roligt ut när man ser sparvugglan mitt uppe på toppen.
Mycket fin serie, Mårten!

Mårten Lundgren sa...

Ja, titeln beskriver nog faktiskt riktigt bra min känsla när jag såg grantoppen. Kul att höra att det är flera som har upplevt mötet med den lilla "grantoppsklumpen" på samma sätt ;)

Kan tänka mig att Terje blev glad när den satt där. För man blir verkligen glad av dessa små troll (de ser faktiskt ut så tycker jag, även om de är söta).

Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din och Terjes upplevelse med sparvugglan!
Det gör mig även glad att du gillade serien Malin. Tack! ;)