onsdag 19 mars 2014

Morgonljus över den lilla mossen

En morgon tidig morgon befann jag mig vid en liten mosse, när solen tittade fram. Den här morgonen lyste solen lite speciellt och letade sig in mellan träden på ett sätt som gav skogen här ett djup. Eftersom att jag tycker att mossar och myrmarker är mycket trevliga och vackra platser har jag fastnat lite för växtligheten där. Skvattram är en växt som gärna växer här ute på mossen och som luktar så otroligt gott. Visste ni förresten att Skvattram tillhör släktet Rhododendron?


4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Det här är en helt sagolik skogsmiljöbild, snyggt jobbat,i vanlig ordning! :-D
Jag tycker att du är jätteduktig på att förmedla känslor med dina bilder, blir verkligen berör på många sätt, när jag tittar igenom bilderna i dina inlägg. Denna bild, i detta inlägg, är verkligen en favorit.
/ Anna-Lena.

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för de fina orden Anna-Lena!
Jätte-roligt att du tycker så mycket om mina bilder. Kan jag förmedla känslor med bilderna så tycker jag att jag har lyckats. Den här bilden tillhör också en av mina favoriter. :)

Gustav sa...

I den här bilden kan man riktigt känna doften från skvattram. Ett härligt djup tack vare förgrunden du lyft fram, och en fin känsla, den där svårdefinierbara, som drabbar en på vissa platser i skogen. Bravo! :)

Mårten Lundgren sa...

Tack för din fina kommentar du lämnat på den här bilden Gustav! :)
Jag håller med dig Gustav om att det går att känna den ljuva doften av skvattram när man tittar på bilden. Kul att du tycker att bilden lyfter fram skogskänslan!