lördag 26 oktober 2013

De varma sommarkvällarna

Denna sommar har varit fantastik!
Många av dagarna har varit varma och därmed har soltimmarna många. Denna gången har sommaren bjudit på många spännande möjligheter och upplevelser.

Redan nu saknar jag de fina ljumna, ljusa kvällarna, då det gick att promenera längs ängarna i väntan på att rådjuren skulle kliva ut från skogen eller att en fågel skulle passera förbi och kanske sätta sig på ett lämpligt strå. Under dessa kvällar var en T-shirt tillräckligt för att inte frysa. Nu knackar snart vintern och kylan på dörren och flera lager kläder blir ett krav om man inte vill frysa. Kanske har jag nu fått det att låta som att jag inte alls tycker om hösten och vintern, men det är fel. Det finns mycket vackert med hösten och vintern också som jag uppskattar. Jag är även tacksam över att vi har den förmånen här uppe i norr med de fyra årstiderna. Det jag däremot saknar är de långa ljusa kvällarna!

Här är en bild jag gjorde en sommarkväll nu i somras på en liten buskskvätta som satt och spanade över ett av fälten nära där jag bor.


Inga kommentarer: