torsdag 30 november 2023

På andra sidan stenen...

Under kronhjortsbrunsten går det minst sagt vilt till här i Kolmårdsskogarna. I gryning och skymningen springer kronhjortstjurarna omkring och brölar för att locka hindarna till sig, men främst för att skrämma bort andra tjurar. Endast den starkaste tjuren får para sig med hindarna.

Den här gången hade jag en kronhjortstjur stående på andra sidan en stor sten där jag satt. Han brölade och ropade så högt han kunde. Precis blickstilla satt jag och rörde mig inte. Försiktigt stack jag upp huvudet, med kameran för att göra den här bilden. Tycker att den på något sätt visar hur nära han var mig, där jag satt i mörkret för att uppleva Kolmårdsskogens kronhjortsbrunst. Bilden tycker jag blev spännande, då den inte liknar något jag tidigare sett...


Inga kommentarer: