söndag 26 september 2021

Vargyl över Mullsjöskogarna...

Under skymningen igår, stod jag tillsammans med goda vänner ute i Mullsjöskogarna och lyssnade efter om vi kunde höra något vargyl från vargarna i Brängenreviret. I skymningen när, de första stjärnorna tändes på himlavalvet hörde vi också två tydliga vargyl ljuda över skogarna, men på ganska så långt håll från där vi stod. Stämningen blev såklart på topp och vi hoppades sedan innerligt på att få höra ännu fler ylanden från vargarna. Tyvärr blev resterande del av kvällen tyst, men vi var mycket nöjda över vår upplevelse.

Även idag, dagen efter denna fantastiska upplevelse så känner jag att detta är stort. Jag känner också en stor vördnad över att få ha upplevt detta...


6 kommentarer:

Unknown sa...

Wow! Häftig upplevelse!
Var själv ute och försökte lyssna igår, fast i ett annat revir. Hade tyvärr inte turen med oss denna gång.

Grattis till upplevelsen, visst är det häftigt!
// Anton

Malin Ellisdotter sa...

Det var magiskt och att få dela stunden med er betyder mycket för oss. Mycket vacker bild också.

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för fina ord Anton! 😊🙏
Ja, detta var verkligen en upplevelse utöver det vanliga, jag kan bara hålla med dig där. Jag känner dock att jag gärna skulle vilja ha hört ännu mera av vargarna. Nästa gång kanske?! 😉

Unknown sa...

Håller med dig! Mycket vill ha mer antar jag är ett uttryck som stämmer rätt bra inpå en sådan här upplevelse. Man skulle ju vilja ligga och lyssna i timmar 😍🐺

Mårten Lundgren sa...

Malin - Tack så jätte-mycket och det betydde mycket för oss också att få dela denna upplevelse och stund med er. 😊🙏
Roligt att du gillar bilden, tusen tack!

Mårten Lundgren sa...

Ja, visst skulle man vilja ligga i timmar och lyssna på detta. En så otroligt mäktig upplevelse! 😊🙏👍