söndag 23 februari 2020

Häxan från Askeladden...

Även om det är ett tag sedan nu, så minns jag så väl då familjen var på besök i Tivedens nationalpark. Plötsligt då vi var ute och gick på en av stigarna så ville inte pojkarna gå längre. Givetvis blev jag och min fru tvungna att fråga dem varför de inte ville gå längre. Vår stora son pekade då på en rotvälta och sa - titta där, häxan!

Där satt hon och tittade på oss, som hämtad direkt ur filmen satt häxan från Askeladden där och kikade på oss. Givetvis blev jag tvungen att göra en bild på häxan och sedan kunde vi efter lite övertalande ta oss vidare förbi häxan. Längre bort sprang båda mina söner i rasande fart och ropade - hej då häxan!

För er som inte har sett Askeladden, se den!



2 kommentarer:

Lena sa...

Det var en film/saga jag inte hört talas om, så nu får jag googla lite :) Härlig skogsbild och jag anar häxan som gömmer sig där under mossan.

Mårten Lundgren sa...

Hehe, ja den är verkligen sevärd Askeladden. Såg att det nu även finns en uppföljare om Soria Moria slott. Gillar man äventyr så är filmerna om Askeladden sevärda, helt klart! Som sagt, de får även mina barn att hitta nya saker ute i skogen... ;)