lördag 11 januari 2020

Fantastisk soluppgång...

Soluppgången denna lördagsmorgon var utan tvekan en av de allra mest dramatiska och dessutom kanske en av de allra vackraste jag upplevt under denna vinter.

Hela himlen färgades i ett spektrum med alla möjliga färger; blått, lila, orange, rött och gult.
Bråviken och Kolmårdsbranten lystes upp i detta gnistrande spektrum av färger som var helt underbara att få njuta av.

Samtidigt som jag stod och njöt av detta naturfenomen kom en ormvråk flygande över branten, på väg ut över Bråviken och den den brinnande himlen som bakgrund. Strax därefter dök en flock med kajor upp och seglade förbi mig och den plats där jag stod. Samtidigt som solen sakta, sakta började kika upp över horisonten i öster badade träden på Kolmårdsbranten i alla de underbart starka och vackra färgerna, ännu en ny dag på det nya året har precis inletts...








4 kommentarer:

Terje sa...

Hujedamej, här blev det rejäl snuttepuff! ����

Lena sa...

Vilken morgon! Nu var det allt för länge sen sist jag gav mig av ut för att kika på soluppgången trots att jag har så nära. Det är ju ett fantastiskt skådespel och så här års är det ju en helt annan färgskala än på sommaren. Lite avundsjuk blev jag allt nu :)

Mårten Lundgren sa...

Hehe, ja visst är de "sockersöta" dessa bilder!?
Tusen tack för din kommentar Terje. ;)

Mårten Lundgren sa...

Hehe, ja detta var nog vinterns höjdpunkt vad det gäller morgnar om jag får gissa. ;)
Tusen tack för din kommentar Lena och kalla och klara morgnar bjuder ofta på vackra och starka färger. =)