lördag 1 juni 2019

Att reflektera...

Ibland kan det vara viktigt att stanna upp fundera och reflektera, kanske över livet, tillvaron, någon annan händelse, eller egentligen vad som helst. Vad händer egentligen annars? Om du bara låter livet rusa vidare, utan att ens fundera på vad som händer här och nu?!

Vid detta självporträttet som jag gjorde en varm vårdag nu i maj, var det betydligt skönare att sitta nere i mörkret, den svala grottan och reflektera, än utanför i det varma vädret.


Här i Kolmården finns det många grottor att besöka. De är dessutom spännande att vara där inne i grottan och fantisera om vilka rövare som en gång i tiden bodde här...


4 kommentarer:

Lena sa...

Mycket stark bild tyckte jag, för mig förmedlar den att hitta lugnet i allt kaos utanför. Att hitta sin inre kraft och inte låta sig påverkas för mycket av de som sker utanför men också (tänker på din text här) att inte fly mörkret även om ljuset lockar och bländar och att tro på sina egna val och gå sin egna väg. Den säger verkligen något om dig tänker jag.

Mårten Lundgren sa...

Oj, tusen tack för så fina ord om bilden och mig Lena! :)
Delar verkligen dina tankar om bilden. Det är mycket fina ord och jag tycker de stämmer så bra med bilden. Tack! :)

Malin Ellisdotter sa...

Jag har alltid varit den som reflekterat mycket och ofta gått in i mig själv och mina tankar och ju äldre jag blir desto mer reflekterar jag, mest bakåt - men i det får jag också märkligt nog svar på det som är framåt. Jag skriver ner när jag kan fokusera, men oftast stannar de flesta reflektionerna i mig själv. Men desto mer reflektioner finns i mina bilder, om man vill se.

Starkt självporträtt (minns du skickade den) och fint skrivet.

Mårten Lundgren sa...

Jo, jag vet att dina reflektioner ofta leder till mycket klokheter. Att kunna gå in i sig själv på det sättet Malin tror jag är något många fler skulle ha nytta av att kunna göra och framför allt ta sig tid att göra.

Det finns mycket i dina bilder Malin och jag ser mer än gärna mera av dem. Roligt att du gillade självporträttet och visst var det detta jag skickade. Roligt att du också gillade texten till bilden i inlägget. STORT TACK för din fina kommentar Malin! :)