onsdag 8 maj 2019

Det mörka Kolmården...

Platser, det finns platser här i Kolmården som berör. De berör mig på ett sådant sätt som gör att jag inte glömmer bort dem. Kanske är det för att det kan kännas olustigt att vara där, eller att platsen känns som att den är direkt hämtad ur någon av Bauers sagor?!
Anledningarna är säkert både olika och många, men en sak är i alla fall säker, de berör mig och jag trivs att vara här. Jag trivs att vandra runt bland träden, mossorna, stubbarna och bara släppa loss min fantasi i bildskapandet.


I det här inlägget visar jag några bilder från just det mörka Kolmården. Platser som inte alltid känns så gästvänliga eller kanske direkt trevliga att vara på, men ändå lockar fram mina fantasier om troll, vättar och annat oknytt. Titta gärna på bilderna flera gånger och fundera över ordentligt vad du hittar i dem... 










Inga kommentarer: