lördag 22 oktober 2016

Rävemötet vid fältet i skymningen...



4 kommentarer:

Lena sa...

Det ser ut som du stört hen i sin skönhetssömn i första bilden? Rävar är så himla söta (ja, jag vet...det är inget gosedjur ;-) )
Den kikar upp så nyfiket och samtidigt beredd att ta till flykten om det skulle behövas.

Mårten Lundgren sa...

Hehe, ja visst ser han/hon yrvaken ut?!
Faktum är att den inte var speciellt stressad eller störd alls. Räven kom springande på fältet och la sig där. Tror den låg där i alla fall i 1 minut innan den blev störd av några hjortar som kom vandrande och begav sig då vidare. Mig hade den faktiskt inte upptäckt...

Visst är det fina djur, jag gillar dem starkt och har till och med vid några tillfällen kommit dem riktigt nära. ;)

Tusen tack för att du delar med dig av dina tankar om bilden Lena och att du skrev en kommentar. Det uppskattas verkligen!

Malin Ellisdotter H sa...

Trädet och rötterna känns igen från grävlingsbilderna.

Två härliga bilder på Mickel!Så otroligt fin och fint fotograferat.

Mårten Lundgren sa...

Stämmer riktigt bra Malin, visst är det rötterna vid grävlingens gryt. ;)
Ja, det var en fin och liten harmonisk räv det här. Gissa om jag blev förvånad när den la sig ned på fältet?!
STORT tack för din kommentar som jag uppskattar massor Malin! =)