tisdag 21 juni 2016

Åter ett besök i bokskogen...

Det var länge sedan sist, men för en liten tid sedan blev det åter ett besök i den fina bokskogen här i norra Östergötland, som jag hat skrivit om tidigare här och här i bloggen.

Under bokträdens täta kronor trivs jag bra. Ljuset här i skogen är fantastiskt så här års. Ett väldigt försiktigt och skirt ljus är det enda som orkar leta sig ned i skogen, genom trädens täta lövverk. På den här platsen är det dessutom inte alls svårt för fantasin att triggas. Skogen här är väldigt, väldigt vacker och säregen för omnejden samtidigt som den också är fylld av mystik. Här finner jag dock en oro som är svår att sätta fingret på...









6 kommentarer:

Malin Ellisdotter H sa...

Jag tror du vet vilka 2 bilder som jag tycker bäst om... ledtråd; svartvitt. ;)

Riktigt spännande bilder, Mårten. Rörelse, kraft, energi, oro.

Mårten Lundgren sa...

Hehe, jo jag misstänkte att det var de bilderna du skulle gilla mest Malin. Det är kanske för att det är du som inspirerat mig till just dessa också?! ;)
Stort tack för dina fina ord! =)

Gustav sa...

En fin serie, men där bild fyra är så bra, smart och annorlunda att den lämnar övriga långt efter sig. Bravo!

Mårten Lundgren sa...

Hehe, roligt att du gillar bild fyra Gustav. ;)
Tack så mycket för dina tankar och din kommentar!

Terje sa...

Ser att du varit igång här ja... Gillar det, när du är respektlös och personlig på samma gång. Och att du även ger plats för fragment av dig själv - vilket ger bilderna en ännu starkare personlig profil. :)

Mårten Lundgren sa...

Tack så mycket Terje! ;)
Roligt att du gillar bilderna...